IMPRENSA

28/10/2020IMPRENSA, Noticias, São Paulo

Concrete in Life 2020

GCCA 2º Concurso Global de Fotografia Anual

Bem-vindo à segunda edição do concurso global de fotografia GCCA “Concrete in Life”.

Como um dos produtos feitos pelo homem mais amplamente usados ​​no planeta, o concreto está ao nosso redor: em nossas casas e escritórios; nossas estradas e calçadas; nas pontes que nos conectam; nos parques eólicos que nos fornecem energia; e nas barreiras marítimas que nos protegem.

Com esta competição, queremos inspirá-lo a celebrar o papel vital que o concreto desempenha em nosso mundo, sua versatilidade, resistência, durabilidade e sustentabilidade.

Categorias de entrada

O concurso está aberto a fotógrafos profissionais e amadores, e os participantes podem enviar suas fotos em quatro categorias:

Desenho urbano e uso #UrbanConcrete

Imagens das paisagens e edifícios da cidade ao nosso redor, tanto conhecidas quanto escondidas – da Sydney Opera House ao bloco de torre em que você pode ter crescido.

Infraestrutura #ConcreteInfrastructure

Fotografias de nossa infraestrutura, em nossas cidades e áreas rurais, acima e abaixo do solo: rodovias, pontes, aeroportos, estações e barragens, vamos comemorar os edifícios de concreto que apoiam e possibilitam nosso estilo de vida vibrante.

Concreto na vida diária #ConcreteInDailyLife

Mostre o lado humano do concreto – como ele é usado e interagido diariamente. Também inclui aplicações de concreto em pequena escala.

Concreto no vídeo #ConcreteinLifeVideo

Um videoclipe de até um minuto de concreto na vida em qualquer aplicativo, seja um uso em pequena escala ou infraestrutura.

Prêmios

Um vencedor profissional e um amador serão escolhidos em cada categoria, com um dos finalistas recebendo o prêmio geral de Melhor Foto do Ano “Concreto na Vida”.

O vencedor geral da Melhor Foto “Concreto na Vida” do ano ganhará um prêmio de USD $ 10.000 e uma viagem para participar do Jantar de Premiação do Concurso de Fotografia na conferência GCCA em Cingapura, no dia 10 de outubro.

Cada um dos cinco vencedores amadores e profissionais restantes receberá um prêmio de $ 2.500.

Como entrar

Poste uma fotografia no Instagram ou Twitter usando a hashtag #ConcreteInLife e, em seguida, inclua a hashtag para a categoria que deseja inserir:

  1. #UrbanConcrete (desenho urbano e uso do concreto)
  2. #ConcreteInfrastructure (concreto na infraestrutura)
  3. #ConcreteInDailyLife (concreto na vida diária)
  4. #ConcreteinLifeVideo (concreto em vídeo)

 

Leia os Termos & Condições completos (regulamento)

O concurso está aberto até 9 de dezembro de 2020.

Boa sorte!

 

Os juízes

John Fairley, fotógrafo e diretor criativo da Curious Productions

Com mais de 25 anos de experiência como designer, diretor de arte e diretor de criação, John supervisionou e integrou campanhas publicitárias premiadas em canais emergentes, TV, mídia impressa, digital e social, bem como rebranding e design para grande escala, sistemas de identidade corporativa.

Gian Luca Barone, associado sênior da Zaha Hadid Architects

Como arquiteto de projeto, Gian liderou uma parte importante do componente de exposição dentro do Cairo Expo City, além de trabalhar na Milan City Life Tower, a sede da Fendi e no projeto vencedor para a competição da Estação de Metrô Riyadh.

Gabriele Galimberti, fotógrafo da National Geographic

Como fotógrafo, Gabriele viaja ao redor do mundo para contar histórias – por meio de retratos e contos – de pessoas e lugares. Atualmente trabalha em projetos solo e compartilhados, bem como em atribuições para títulos como National Geographic, The Sunday Times, Stern, Geo, Le Monde, La Repubblica e Marie Claire. Ele também passou os últimos anos trabalhando em projetos de fotografia de longo prazo, alguns dos quais se tornaram livros, como “Toy Stories”, “In Her Kitchen”, “My Couch Is Your Couch” e “The Heavens”. Suas fotos foram exibidas em festivais, museus e mostras de arte em todo o mundo, incluindo o museu V&A em Londres.

Dinah McLeod, diretora-executiva da GCCA

Dinah é uma profissional de sustentabilidade social e ambiental com mais de 20 anos de experiência nos setores público e privado. Ela lidera os esforços da GCCA para impulsionar práticas sustentáveis ​​em toda a indústria e posicionar o cimento e o concreto como contribuintes-chave para resolver os desafios globais de hoje.

 

TERMOS E CONDIÇÕES COMPLETOS (Regulamento) DA COMPETIÇÃO DE FOTOGRAFIA 2020 DO GCCA #concreteinlife

GCCA, Global Cement and Concrete Association (Associação Mundial de Cimento e Concreto)

(GCCA #concreteinlife Photography Competition)

TERMOS E CONDIÇÕES (“REGRAS OFICIAIS”)

NENHUMA COMPRA OU PAGAMENTO DE QUALQUER ESPÉCIE SÃO NECESSÁRIAS PARA PARTICIPAR OU GANHAR.

ESTA COMPETIÇÃO É REGIDA PELA LEI INGLESA. NÃO PARTICIPE SE VOCÊ NÃO FOR ELEGÍVEL.

AO ENVIAR SUAS FOTOS, VOCÊ ESTÁ CONCORDANDO EM CUMPRIR ESTAS REGRAS OFICIAIS E CONFIRMANDO QUE ESTÁ QUALIFICADO PARA PARTICIPAR.

  1. ELEGIBILIDADE

Aberto apenas para pessoas maiores de 18 anos na data de registro.

Funcionários, executivos e diretores da GCCA Inc. (“Patrocinador”) e suas agências de publicidade, promoção ou produção, webmasters / fornecedores (familiares imediatos, como cônjuge, pais, filhos, irmãos etc. e indivíduos residentes no mesmo domicilio, sejam parentes ou não, não podem participar.

Os participantes concordam com estas Regras Oficiais e as decisões do Patrocinador e / ou seus juízes independentes, são definitivas e vinculativas em todos os aspectos.

  1. TEMPO DE COMPETIÇÃO

O período para apresentação de inscrições no Concurso começa em 7 de outubro de 2020 às 9h00, Horário de Greenwich (“GMT”) mais 1 hora (ou seja, horário de verão britânico) e termina em 9 de dezembro às 23:59:59 “GMT” (este é o “Período da Competição”).

O computador do Patrocinador é o dispositivo oficial de cronometragem da Competição.

Todas as inscrições devem ser recebidas pelo Patrocinador até o final do Período da Competição. As inscrições recebidas após o término do Período da Competição serão automaticamente desqualificadas.

  1. ATRIBUIÇÃO DE COMPETIÇÃO

O Concurso convida o participante a enviar fotos originais capturando o que o participante considera ser a essência do “concreto na vida” a qualquer hora do dia, seja comovente, inspirador, peculiar ou divertido (a “Foto” ou “as Fotos”).

  1. PARA ENTRAR

Para entrar no Concurso, os participantes devem postar suas fotos de ingresso no Instagram ou Twitter com a hashtag #concreteinlife e distribui-las nas quatro categorias do Concurso discriminadas pelas hashtags a seguir, qualificando-as assim em uma dessas categorias e enviando-as para a hashtag correspondente (ver “5. CATEGORIAS DE COMPETIÇÃO”).

  1. #urbanconcrete
  2. #concreteinfrastructure
  3. #concreteindailylife
  4. #concreteinlifevideo

 

Restrições de conteúdo:

  • A foto deve estar de acordo com estas Regras Oficiais.
  • A critério exclusivo e absoluto, o Patrocinador pode rejeitar qualquer Foto que i) inclua material ou assunto que seja impróprio, obsceno, sexualmente explícito, difamatório, depreciativo, ilegal, ofensivo, falso ou enganoso, ii) retrate ou promova o consumo de álcool, tabaco, drogas ilegais ou o uso de armas de fogo ou armas, ou iii) inclui informações de identificação pessoal ou informações pessoais definidas de forma semelhante na legislação de privacidade aplicável (“PII”) de qualquer tipo (isso inclui a imagem de uma pessoa identificável), exceto em circunstâncias em que o participante obteve consentimento explícito do indivíduo a quem as PII se referem. Se o participante não puder fornecer evidências de que o indivíduo deu tal consentimento, a entrada / foto pode ser desqualificada;
  • A foto não deve conter material que viole ou infrinja os direitos de terceiros, incluindo, mas não se limitando a, privacidade, publicidade ou direitos de propriedade intelectual, direitos de marca registrada, direitos de imagem ou que constitua violação de direitos autorais ou que, de outra forma, viole qualquer lei aplicável que o participante está sujeito em sua jurisdição;

O Patrocinador reserva-se o direito, a seu critério exclusivo e absoluto, de desqualificar do Concurso qualquer participante se acreditar que a inscrição não está em conformidade com as Restrições de Conteúdo acima ou quaisquer restrições estabelecidas nas Regras Oficiais ou se ainda o participante fornecer informações falsas ao ingressar na competição, ou se sua conduta for contrária ao espírito ou intenção da competição.

O envio da inscrição não será considerado prova de recebimento pelo Patrocinador. O Patrocinador não se responsabiliza por nenhuma inscrição, incluindo falha de equipamento, mau funcionamento técnico, sistema, satélite, rede, servidor, hardware de computador ou falha de software de qualquer tipo.

AO ENVIAR UMA INSCRIÇÃO, O PARTICIPANTE RECONHECE (SEM PREJUÍZO À LICENÇA ESTABELECIDA ABAIXO) QUE SUA FOTO PODE SER PUBLICADA PELO PATROCINADOR E SEUS ASSOCIADOS, EM SEUS SITES, MÍDIAS SOCIAIS E UTILIZADOS EM OUTROS CANAIS DE COMUNICAÇÃO.

Ao participar, cada participante garante e representa o seguinte com relação às suas fotos: (a) o participante é o único e exclusivo proprietário da foto; (b) a foto é uma criação do próprio participante e é 100% original; (c) a publicação da Foto não violará nenhum direito de terceiros; e (d) as fotos estão de acordo com estas Regras Oficiais. Qualquer participante indenizará e isentará o Patrocinador e as Liberações (conforme definido na Seção 7) de quaisquer reivindicações em contrário.

Ao se inscrever, você reconhece que o Patrocinador não tem obrigação de usar ou publicar qualquer Foto que você enviar.

O participante concorda que todos os impostos, taxas e outros encargos aplicáveis​​a qualquer prêmio são de responsabilidade exclusiva do vencedor.

  1. CATEGORIAS DE COMPETIÇÃO

Os participantes podem inserir suas fotos em uma (1) de três (3) categorias usando as hashtags abaixo no Instagram ou Twitter.

Haverá um vencedor “fotógrafo amador” e um vencedor “fotógrafo profissional” em cada categoria, totalizando seis (6) finalistas.

Hashtags de entrada de categoria

  • Desenho urbano e uso #concreteinlife #urbanconcrete
  • Infraestrutura #concreteinlife #concreteinfrastructure
  • Concreto na Vida Diária #concreteinlife #concreteindailylife
  • Concreto no vídeo #concreteinlife #concreteinlifevideo

 

  1. JULGAMENTO

Esta é uma competição baseada em habilidades e as fotos elegíveis serão avaliadas pelos juízes de acordo com os critérios de julgamento a seguir apresentados e serão ponderados e equilibrados a critério exclusivo e absoluto dos juízes (“Critérios de Julgamento”) :

  • Impacto
  • Criatividade e estilo
  • Composição
  • Imagem ou apresentação impressa
  • Centro de interesse
  • Iluminação
  • Equilíbrio de cores
  • Excelência técnica
  • Técnica fotográfica
  • Narração de histórias e assuntos

O julgamento ocorrerá em dezembro de 2020 e a decisão dos juízes será definitiva.

Das fotos enviadas por participantes com mais de 18 anos, as duas que receberem as maiores pontuações totais com base nos Critérios de Julgamento para cada categoria serão consideradas finalistas (cada um, um “Finalista” e, coletivamente, os “Finalistas”). Cada categoria terá um vencedor (1) amador e um (1) profissional (alguém que trabalha o tempo inteiro como fotógrafo).

Cada Finalista receberá um Prêmio e participará como um potencial Melhor Vencedor Geral da Foto “Concreto na Vida” do Ano.

O Finalista selecionado para o prêmio de Melhor Foto do Ano de ‘Concreto na Vida’ não receberá um prêmio adicional para a categoria em que se inscreveu, embora manterá o título de finalista da categoria.

Os participantes menores de 18 anos não serão considerados para nenhuma categoria ou prêmio.

Cada Finalista só poderá reter o prêmio de maior valor que tiver recebido e, portanto, não receberá o outro prêmio de menor valor que possa ter sido concedido.

Como condição de inscrição, os participantes aceitam e concordam com Regras Oficiais e com as decisões dos juízes, estas finais e vinculativas em todos os aspectos.

As fotos podem ser revisadas antes do anúncio dos vencedores para garantir que as fotos vencedoras não violem direitos de terceiros, incluindo direitos de propriedade intelectual ou direitos de privacidade em qualquer jurisdição relevante.

Um participante pode não receber um prêmio se for considerado pelo  Patrocinador que sua foto violou qualquer uma dessas leis ou regulamentos, ou de outra forma não cumpriu com estas Regras Oficiais.

  1. PRÊMIOS

A. Prêmios:

Categoria Situação do participante Valor do Prêmio Quantidade de prêmios
Vencedor geral da melhor foto ‘Concrete in Life’ do ano Mais de 18 anos no momento da inscrição USD $ 10.000 1 prêmio de valor até USD $ 10.000
Vencedor da categoria profissional Mais de 18 anos no momento da inscrição  

USD $ 2.500

 

 

Até 4 prêmios no valor de USD $ 2.500

 

Vencedor da categoria de amador Mais de 18 anos no momento da inscrição

USD $ 2.500

 

Até 4 prêmios no valor de USD $ 2.500

 

B. Entrega de prêmios

Despesas e impostos. O Vencedor é o único responsável por todas as despesas e custos de viagem não expressamente indicados na descrição do prêmio, além de todos os custos diretos e impostos aplicáveis.

Notificação do vencedor. Em dezembro de 2020 (ou assim que possível depois disso), os possíveis vencedores serão notificados via Instagram. O patrocinador não alterará as informações de contato depois que as inscrições forem enviadas.

É uma condição do Concurso que os vencedores possam ser solicitados pelo Patrocinador a preencher, assinar e devolver uma Declaração de Elegibilidade / Liberação de Responsabilidade, evidência de consentimento para publicação de qualquer terceiro cujas PII estejam incluídas na Foto do participante, e, quando legal, uma liberação de publicidade dentro de sete (7) dias corridos a partir da primeira tentativa de notificação, e antes que o prêmio seja concedido. Nenhuma substituição, equivalente em dinheiro ou transferência do prêmio pelo participante é permitida, mas o Patrocinador se reserva o direito de substituir o prêmio por um prêmio de valor igual ou superior se o prêmio anunciado não estiver disponível por qualquer motivo. Limite de um prêmio por pessoa.

Os prêmios não podem ser reivindicados por terceiros em nome do vencedor. O GCCA entrará em contato com todas as inscrições vencedoras através da conta do Instagram ou Twitter que enviou a inscrição. A GCCA reserva-se o direito de substituir qualquer vencedor que deixar de responder dentro de cinco dias úteis a partir da primeira notificação. Todos os autores publicados receberão seus prêmios assim que a comunicação for estabelecida. O prêmio do Jantar de Premiação será combinado com o vencedor conforme detalhado acima.

  1. MANUTENÇÃO DA ISENÇÃO DE RESPONSABILIDADE

Até a extensão máxima e permitida por lei, os participantes e vencedores concordam que o Patrocinador e empresas afiliadas, bem como suas agências de publicidade e promoção, e todos os seus respectivos diretores, funcionários, representantes e agentes, serão isentos de qualquer responsabilidade pelos participantes e vencedores por i) quaisquer perdas ou danos ou violação de propriedade intelectual ou direitos pessoais (tais como­ – mas não se limitando somente a – direitos autorais, nome comercial / marca registrada e / ou direitos de privacidade ou publicidade ou representação indevida) e ii) quaisquer perdas, danos ou lesões decorrentes ou relacionadas ao uso do prêmio ou participação neste Concurso.

  1. GERAL / DIVERSOS
  • AS OPINIÕES PUBLICADAS NO SITE E NAS MÍDIAS SOCIAIS NÃO SÃO EDITADAS PELO PATROCINADOR E SÃO OPINIÕES DO PARTICIPANTE INDIVIDUAL, NÃO REFLETINDO EM HIPÓTESE ALGUMA, OPINIÕES DO PATROCINADOR.
  • Qualquer renúncia ou não uso de qualquer direito aqui descrito pelo Patrocinador não constitui renúncia geral de quaisquer outros direitos do Patrocinador.
  • Os releases não são responsáveis ​​por fotos ou e-mails perdidos, atrasados, mal direcionados, incompletos ou não recebidos, seja por qual motivo for.
  • Qualquer pessoa que se envolver em atividades ilegais em conexão com a operação do Concurso, conforme determinado exclusivamente pelo Patrocinador, será desqualificado.
  • Qualquer participante que não cumpra as condições de participação ou os restantes requisitos e condições dos presentes termos e condições pode ser eliminado / desqualificado da competição.
  • Nem o Patrocinador nem suas agências são responsáveis ​​por ferimentos ou danos ao computador do participante ou de qualquer outra pessoa relacionados ou resultantes da participação neste Concurso ou por download de materiais ou uso do Site.
  • Caso qualquer parte da Competição seja, na opinião do Patrocinador, comprometida por falhas técnicas ou outras, o Patrocinador reserva-se o direito, a seu exclusivo critério, de suspender, modificar ou encerrar a Competição e selecionar o vencedor das fotos recebidas antes da ação tomada ou conforme considerado justo e apropriado pelo Patrocinador.
  • Em caso de disputa, o assinante autorizado da conta Instagram usada para entrar na Competição no momento real da inscrição será considerado “participante” e deve cumprir estas Regras Oficiais.

Todas as restrições de idade são aplicadas na data de envio de uma inscrição

Se qualquer cláusula destes Termos e Condições (ou qualquer parte deles) for considerada inválida ou inexequível, todas as cláusulas restantes (ou qualquer parte delas) permanecerão em pleno vigor e efeito.

  1. ESCOLHA DE LEI E JURISDIÇÃO

A. Escolha da lei. Estas Regras Oficiais e a Competição serão regidas e interpretadas de acordo com a lei inglesa.

B. Jurisdição. Os tribunais da Inglaterra terão jurisdição não exclusiva para resolver qualquer disputa que possa surgir sobre a Competição, sobre estas Regras Oficiais ou em relação legal estabelecida por elas.

11. USO DE DADOS

O Patrocinador irá coletar dados pessoais sobre os participantes online para a administração do Concurso, de acordo com sua política de privacidade. Reveja a política de privacidade do patrocinador em https://gccassociation.org/privacy-policy/. Ao participar da Competição, os participantes concordam com o Patrocinador e seus Associados, na coleta e uso de suas informações pessoais bem como na transferência de tais informações para o exterior, inclusive para os Estados Unidos da América, de acordo com a política de privacidade do Patrocinador e reconhecer que leram e aceitaram a política de privacidade do Patrocinador.

Os participantes também concordam que se forem selecionados como vencedores, as informações que forneceram ao Patrocinador também podem ser incluídas em uma lista de vencedores disponível ao público. O patrocinador também pode usar seu nome, imagem e cidade ou país de residência como parte do anúncio e para quaisquer outros fins promocionais razoáveis.

Ao entrar no Concurso, você concorda que qualquer informação pessoal fornecida por você com a sua inscrição pode ser mantida e usada pelo Patrocinador ou seus agentes e fornecedores para administrar este Concurso.

Ao entrar no Concurso, você também concorda que o Patrocinador pode usar seus dados pessoais para contatá-lo no futuro, se o Patrocinador ou as empresas do grupo estiverem realizando um concurso semelhante.

  1. LISTA DE VENCEDORES

Para uma lista dos vencedores, visite o site e os canais sociais da CGGA após novembro de 2020. A decisão será final e nenhuma correspondência ou discussão será realizada.

  1. PATROCINADOR

GCCA Inc.

Paddington Central, 6th Floor, 2 Kingdom Street, Londres, W2 6JP, Reino Unido

  1. ALTERAÇÕES NAS REGRAS OFICIAIS

O Patrocinador reserva-se o direito de anular, suspender, cancelar ou alterar o Concurso onde for necessário fazê-lo.

O Patrocinador se reserva o direito, a seu critério, de fazer alterações em qualquer parte destas Regras Oficiais.

Devido à política de atualização e melhoria destas Regras Oficiais, o Patrocinador pode desejar alterar as mesmas. Se um participante usar este site ou optar por participar deste Concurso após o Patrocinador ter publicado ou notificado o participante sobre as alterações, os participantes terão acordado em se submeter a essas alterações.

Se um participante não concordar em se comprometer com as alterações, ele não deve usar o site ou participar da competição.

 

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Welcome to the second edition of the GCCA “Concrete in Life” global photography competition.

As one of the most widely used man-made products on the planet, concrete is all around us: in our houses and offices; our roads and pavements; in the bridges that connect us; the wind farms that provide us with energy; and the sea barriers that protect us.

With this competition, we want to inspire you to celebrate the vital role that concrete plays in our world, its versatility, strength, durability, and sustainability.

Entry categories

The competition is open to professional and amateur photographers alike, and entrants can submit their photos into four categories:

Urban design and use #UrbanConcrete 
Images of the city landscapes and buildings around us, both well-known and hidden away – from the Sydney Opera House to the tower block you might have grown up in.

Infrastructure #ConcreteInfrastructure
Photographs of our infrastructure, in our cities and rural areas, above and below ground: highways, bridges, airports, stations and dams, let’s celebrate the concrete buildings supporting and enabling our vibrant lifestyles.

Concrete in daily life #ConcreteInDailyLife
Showcase the human side of concrete – how it’s used and interacted with daily. Also includes small scale applications of concrete.

Concrete on video #ConcreteinLifeVideo
Up to a one-minute video clip of concrete in life across any application whether a small-scale use or infrastructure.

Prizes

One professional and one amateur winner will be chosen from each category, with one of the finalists receiving the overall Best “Concrete in Life” Photo of the Year prize.

The overall Best “Concrete in Life” Photo of the Year winner will win a USD $10,000 prize and a trip to join the Photography Competition Awards Dinner at the GCCA conference in Singapore on 10th October.

Each of the five remaining amateur and professional winners will each win a USD $2,500 prize.

How to enter

Post a photograph on Instagram or Twitter using the hashtag #ConcreteInLife and then include the hashtag for the category that you want to enter:

#UrbanConcrete
#ConcreteInfrastructure
#ConcreteInDailyLife
#ConcreteinLifeVideo

Read the full T&Cs

The competition is open until 9 December 2020.

Good Luck!

The Judges

John Fairley, Photographer and Creative Director of Curious Productions
With over 25 years’ experience as a Designer, Art Director and Creative Director, John has overseen and integrated, award-winning advertising campaigns across emerging channels, TV, print, digital and social, as well as leading rebranding and design for large-scale, corporate identity systems.

Gian Luca Barone, Senior Associate of Zaha Hadid Architects  As a project architect, Gian led a key part of the exhibition component within Cairo Expo City, in addition to working on Milan City Life Tower, the headquarters of Fendi and the winning design for the Riyadh Metro Station competition.

Gabriele Galimberti, National Geographic photographer – As a photographer, Gabriele travels around the  globe to tell stories – through portraits and short stories – of people and places around the world. He currently works on both solo and shared projects, as well as assignments for titles such as National GeographicThe Sunday TimesSternGeoLe MondeLa Repubblica and Marie Claire. He has also spent the past few years working on long-term photography projects, some of which have become books, such as “Toy Stories,” “In Her Kitchen,” “My Couch Is Your Couch” and “The Heavens.” His pictures have been exhibited at festivals, museums and art shows around the world, including the V&A museum in London.

Dinah McLeod, Chief Executive of the GCCA
Dinah is a social and environmental sustainability professional with over 20 years’ experience in both the public and private sectors. She leads the GCCA’s efforts to drive sustainable practices across the industry and to position cement and concrete as key contributors to solving today’s global challenges.

GCCA #concreteinlife competition 2020 Terms and Conditions

GCCA #concreteinlife Photography Competition (“Competition”)

T & C – TERMS AND CONDITIONS (“OFFICIAL RULES”)

NO PURCHASE OR PAYMENT OF ANY KIND NECESSARY TO ENTER OR WIN.  THIS COMPETITION WILL BE GOVERNED BY ENGLISH LAW.  DO NOT ENTER IF YOU ARE NOT ELIGIBLE. BY SUBMITTING YOU ARE AGREEING TO BE BOUND BY THESE OFFICIAL RULES AND CONFIRMING THAT YOU ARE ELIGIBLE TO ENTER.

  1. ELIGIBILITY:

Open only to individuals 18 years of age or older as of date of registration.

Employees, officers and directors of GCCA Inc. (“Sponsor”) and its advertising, promotion or production agencies, Web masters/suppliers (and their immediate family members [spouse, parents, children, siblings etc.] and individuals residing in the same household, whether or not related) are not eligible to enter.

By participating, entrants agree to these Official Rules and decisions of the Sponsor and/or its independent judges are final and binding in all respects.  Void where prohibited, or restricted by law. Subject to all applicable laws and regulations.

  1. COMPETITION TIMING:

The Competition begins and therefore the period for submission of entries into the Competition begins on 7 October 2020 at 9:00:00 am Greenwich Mean Time (“GMT”) plus 1 hour (i.e. British Summer Time)”) and ends on 9 December at 11:59:59 pm “GMT”  (the “Competition Period”). The Sponsor’s computer is the official timekeeping device for the Competition. All entries must be received by the Sponsor no later than the end of the Competition Period.  Any entries received after the Competition Period ends will be automatically disqualified.

  1. COMPETITION ASSIGNMENT:

The Competition invites the entrant to submit original photos capturing what the entrant considers to be the essence of “concrete in life” at any time of day, be it poignant, inspiring, quirky or amusing (the “Photo” or “Photos”).

  1. TO ENTER:

To enter the Competition, entrants should post their entry photograph on Instagram or Twitter with the hashtag #concreteinlife to submit to the Competition and one of four category hashtags below to submit the photo to one of the four Competition categories (see  “5. COMPETITION CATEGORIES”).

#urbanconcrete

#concreteinfrastructure

#concreteindailylife

#concreteinlifevideo

Content Restrictions:

  • The Photo must comply with these Official Rules;
  • In its sole and absolute discretion, Sponsor may reject any Photo that i) includes material or subject matter that is inappropriate, obscene, sexually explicit, defamatory, disparaging, unlawful, offensive, false or misleading, ii) depicts or promotes the consumption of alcohol, tobacco, illegal drugs, or the use of firearms or weapons, or iii) includes personally identifying information or similarly defined personal information in  applicable privacy legislation (“PII”) of any kind (this includes an image of an identifiable person), other than in circumstances where the entrant has obtained explicit consent from the individual to whom the PII relates. If the entrant cannot provide evidence that the individual has given such consent, the entry / Photo may be discounted;
  • The Photo must not contain material that violates or infringes another’s rights, including but not limited to privacy, publicity or intellectual property rights, trademark rights, image rights or that constitutes copyright infringement OR which otherwise is in violation of any applicable law which the Entrant is subject to in his/her jurisdiction;

Sponsor reserves the right, in its sole and absolute discretion, to disqualify you from the Competition if it believes that the Entry fails to conform to the above Content Restrictions or any restrictions set forth in the Official Rules or if you provide false information in entering the Competition, or if your conduct is contrary to the spirit or intention of the Competition.

Receipt of Entry will not be acknowledged or returned. Proof of submission will not be deemed to be proof of receipt by Sponsor.   Sponsor does not accept responsibility for any entries including for equipment failure, technical malfunction, systems, satellite, network, server, computer hardware or software failure of any kind.

BY SUBMITTING AN ENTRY, ENTRANT ACKNOWLEDGES (WITHOUT PREJUDICE TO THE LICENCE SET OUT BELOW) THAT HIS/HER PHOTO MAY BE POSTED (IN THE SPONSOR AND ITS MEMBER AND AFFILIATES’ SOLE AND ABSOLUTE DISCRETION) ON THE COMPETITION OR SPONSOR OR MEMBERS AND AFFILIATES’ WEBSITES, SOCIAL MEDIA CHANNELS AND USED IN OTHER COLLATERAL.

By entering, each entrant warrants and represents the following with respect to their Photos: (a) entrant is the sole and exclusive owner of the Photo; (b) the Photo is entrant’s own creation and is 100% original; (c) publication of the Photo will not breach any rights of any third parties; and (d) Photos are in accordance with these Official Rules.  Any such entrant will indemnify and hold harmless Sponsor and Releases (as defined in Section 7 below) from any claims to the contrary.

By entering, you acknowledge that Sponsor has no obligation to use or post any Photo you submit.

Entrant agrees that all applicable taxes, fees and other levies on any prize are solely the winner’s responsibility.

  1. COMPETITION CATEGORIES:

Entrants can enter their photos into one (1) of three (3) categories using the below hashtags on Instagram or Twitter. There will be an “amateur photographer” and “professional photographer” winner in each category, equalling a total of six (6) Finalists.

Category                                       Entry hashtags

  • Urban design and use               #concreteinlife #urbanconcrete
  • Infrastructure                           #concreteinlife #concreteinfrastructure
  • Concrete in Daily Life                #concreteinlife #concreteindailylife
  • Concrete in Video                     #concreteinlife #concreteinlifevideo
  1. JUDGING:

This is a skills-based competition and eligible Photos will be evaluated by the Judges as a panel in accordance with the following skills-based judging criteria which shall be weighted and balanced in the sole and absolute discretion of the Judges (“Judging Criteria”):

  • Impact
  • Creativity & style
  • Composition
  • Image or print presentation
  • Centre of interest
  • Lighting
  • Colour balance
  • Technical excellence
  • Photographic technique
  • Story telling & subject matter

Judging will take place in November 2020 and the Judges’ decision will be final.

For Photos submitted by an entrant that is over 18, the two Photos that receive the highest total scores based on the Judging Criteria for each category will be deemed finalists (each, a “Finalist” and collectively, the “Finalists”). Each category will have one (1) amateur and one (1) professional (distinguished by someone having a full-time job as a photographer) winner. Each Finalist will receive a Prize and will be eligible for consideration as a potential Overall Best ‘Concrete in Life’ Photo of the Year Winner. The Finalist selected for the Overall Best ‘Concrete in Life’ Photo of the Year prize will not receive an additional Prize for the category it entered, although it will retain the title of category finalist.

Entrants under the age of 18 will not be considered for any category or prize.

Each Finalist will only be permitted to retain the highest value prize they are awarded, and will be required to forfeit any other prizes of lesser value that may have been awarded.

As a condition of entering, entrants further agree to these Official Rules and to the judges’ decisions, which are final and binding in all respects.

Photos may be reviewed prior to announcement of the winners to ensure winning photos do not violate third party rights including intellectual property rights or privacy rights in any relevant jurisdiction.  An entrant may not be awarded a prize if it is found in the Sponsor’s reasonable opinion that a photo has breached any such laws or regulations, or otherwise fails to comply with these Official Rules.

  1. PRIZES:

A. Prizes:

Category Age Eligible Prize Value
Overall Best ‘Concrete in Life’ Photo of the Year Winner Over 18 at the time of registration $10,000 1 prize of value up to US $10,000
Professional Category Winner Over 18 at the time of registration $2,500

Up to 4 prizes of value US $2,500

Amateur Category Winner Over 18 at the time of registration $2,500

Up to 4 prizes of value US $2,500

 

B. Delivery of Prizes

Expenses and Taxes. Winner is solely responsible for all expenses and incidental travel costs not expressly stated in the prize description, all out-of-pocket costs, and all applicable taxes.

Winner Notification.  In December 2020 (or as soon as practicable thereafter), the potential winners will be notified via Instagram. The Sponsor will not amend contact information once entries have been submitted.

It is a condition of the Competition that winners may be required by the Sponsor to complete, sign, and return an Affidavit of Eligibility/Liability Release, evidence of consent to publication of any third party whose PII is included in the entrant’s Photo, and, where lawful, a Publicity Release within seven (7) calendar days of first notification attempt, and before the prize is awarded. No substitution, cash equivalent or transfer of prize by the entrant is permitted, but Sponsor reserves right to substitute prize with prize of equal or greater value if advertised prize is unavailable for any reason.  Limit one Prize per person.

Prizes cannot be claimed by a third party on behalf of a winner. GCCA will contact all the winning entries via the Instagram or Twitter account that submitted the entry.  GCCA reserves the right to replace any winner who fails to respond within five working days of first notification of their success. All published authors will receive their prizes once communication is established. The Awards Dinner prize will be arranged with the winner as detailed above.

 

  1. HOLD HARMLESS AND RELEASE:

Hold Harmless.  To the maximum extent permitted by law, entrants and winners agree that Sponsor and its parent, subsidiaries and affiliated companies and advertising and promotion agencies, and all of their respective officers, directors, employees, representatives and agents (individually and collectively “Releasees”) will have no liability whatsoever for, and are released and shall be held harmless by entrants and winners against, any liability, for i) any losses or damage or violation of intellectual property or personal rights (such as but not limited to, copyright, trade name/trademark, and/or rights of privacy or publicity or portrayal in a false light) and ii) any losses, damage, or injury arising out of or related to the use of the prize or entry in this Competition.

  1. GENERAL/MISCELLANEOUS.  
  • ENTRIES POSTED TO THE WEBSITE AND ON SOCIAL MEDIA ARE NOT EDITED BY SPONSOR AND ARE THE VIEWS/OPINIONS OF THE INDIVIDUAL ENTRANT AND DO NOT REFLECT THE VIEWS OF SPONSOR IN ANY MANNER.
  • Any waiver or non-use of any rights hereunder by Sponsor does not constitute a general waiver of any other Sponsor rights.
  • Releases are not responsible for lost, late, misdirected, incomplete, or non-received Photos or e-mail, for any reason whatsoever.
  • Any Persons who engage in unlawful activities in connection with the operation of the Competition, as solely determined by the Sponsor, will be disqualified.
  • Any entrant not complying with the conditions of participation or with the remaining requirements and conditions of the present terms and conditions may be eliminated/disqualified from the competition.
  • Neither Sponsor nor its agencies are responsible for injury or damage to entrant’s or to any other person’s computer related to or resulting from participating in this Competition or downloading materials from or use of the Website.
  • Should any portion of the Competition be, in Sponsor’s sole opinion, compromised by technical or other failures, Sponsor reserves the right in its sole discretion to suspend, modify or terminate the Competition, and select the prize winner from Photos received prior to action taken or as otherwise deemed fair and appropriate by Sponsor.
  • In case of dispute, the authorized account subscriber of the Instagram account used to enter the Competition at the actual time of entry will be deemed to be the entrant, and must comply with these Official Rules.

All age restrictions are applied as at the date of an entry being submitted

If any provision(s) of these Terms and Conditions (or any part thereof) are held to be invalid or unenforceable, all remaining provisions (or any part thereof) hereof will remain in full force and effect.

  1. CHOICE OF LAW AND JURISDICTION:

A. Choice of Law. These Official Rules and the Competition shall be governed by, and construed in accordance with, English law.

Jurisdiction. The courts of England shall have the non-exclusive jurisdiction to settle any dispute that may arise out of, under, or in connection with the Competition, these Official Rules, or the legal relationship established by them.

 

11. USE OF DATA:

Sponsor will be collecting personal data about entrants online for the administration of the Competition, in accordance with its privacy policy.  Please review the Sponsor’s privacy policy at https://gccassociation.org/privacy-policy/.  By participating in the Competition, entrants hereby agree to Sponsor’s and its group companies collecting and using of their personal information and transferring such information overseas including to the United States of America in accordance with Sponsor’s privacy policy and acknowledge that they have read and accepted Sponsor’s privacy policy.  Entrants also agree that if they are selected as a winner, the information they have provided to the Sponsor may also be included in a publicly-available winner’s list.   Sponsor may also use your name, image and town or country of residence as part of the announcement and for any other reasonable promotional purposes.

By entering the Competition you agree that any personal information provided by you with your entry may be held and used by the Sponsor or its agents and suppliers to administer this Competition.

By entering the Competition you also agree that Sponsor may use your personal data to contact you in future if Sponsor or its group companies are running a similar contest.

  1. WINNERS LIST:

For a list of the winners, visit the Website and the CGGA’s social channels after November 2020.  The decision will be final and no correspondence or discussion will be entered into.

  1. SPONSOR:

GCCA Inc.

Paddington Central, 6th Floor, 2 Kingdom Street, London, W2 6JP, United Kingdom

  1. CHANGES TO THE OFFICIAL RULES:

Sponsor reserves the right to hold void, suspend, cancel or amend the Competition where it becomes necessary to do so.

Sponsor reserves the right, at its discretion, to make changes to any part of these Official Rules. Due to its policy of updating and improving these Official Rules, Sponsor may wish to change these Official Rules. If an entrant uses this Website or chooses to participate in this Competition after Sponsor has published or notified entrant of the changes, entrants are agreeing now to be bound by those changes. If an entrant does not agree to be bound by those changes, an entrant should not use the Website or participate in the Competition

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